کد خبر: 187383026
تاریخ انتشار: شنبه 16 تير 1397
خانه » حواشی » ابنا » آغاز احداث بزرگ ترین کنسولگری آمریکا در جهان در اربیل
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

کلنگ احداث بزرگترین کنسولگری آمریکا در اربیل عراق با حضور `نیچروان بارزانی` نخست وزیر منطقه کردستان عراق به زمین زده شد.

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آغاز احداث کنسولگری آمریکا در اربیل عراق که بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان خواهد بود طی مراسم اعلام شد.

"داگلاس سلیمان" سفیر آمریکا در عراق در مراسم آغاز احداث این کنسولگری اعلام کرد: دولت آمریکا روابط خوبی با اقلیم کردستان عراق داشته و احداث این کنسولگری نیز نشانه ای محکم بر وجود این رابطه است.

"نیچروان بارزانی" نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما از احداث این کنسولگری بسیار خرسندیم چرا که روابط ما با آمریکا روابط خوب و مستحکمی است، آمریکایی ها نقش مهمی در حفاظت از کردها در سال 1991 و نبرد با داعش (2014) داشتند اگر آنها نبودند ما نمی توانستیم داعش را شکست دهیم.

وی افزود: احداث این کنسولگری بسیار مهم است و دال بر اراده آمریکا برای حضور جدی در منطقه کردستان عراق است و همه ما می دانیم که جای پای آنها در منطقه کاملا مشهود است.

دولت آمریکا چهار سال پس از اشغال عراق در سال 2007 میلادی اقدام به بازگشایی دفتر دیپلماتیک خود در اربیل کرد و در سال 2011 میلادی نیز این دفتر رسما تبدیل به کنسولگری شد.

کنسولگری جدید آمریکا در جاده ورودی صلاح الدین به اربیل با صرف هزینه ای بالغ بر 600 میلیون دلار توسط چهار شرکت آمریکایی و چند شرکت عراقی ساخته خواهد شد.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته عملیات احداث کنسولگری آمریکا ظرف 4 سال به اتمام خواهد رسید.

...............
پایان پیام/ 268

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین